De Wielewaal is in beweging. Net als de wereld om ons heen. Naast de cognitieve ontwikkeling vinden we de sociaal-emotionele ontwikkeling net zo belangrijk. We geven dit vorm in ons onderwijs door naast de kernvakken (taal, rekenen en lezen) ook veel aandacht te besteden aan samenwerking, expressie en creativiteit. Bovendien houden we van gezelligheid en heerst er een plezierige warme sfeer op school. Om goed te kunnen leren, moet je je immers ook goed voelen.

1_Over ons OraginsatieKWA

“De Wielewaal, fluitend naar school”

aanp_1_De_Wielewaal_ontmoeten
2_De_Wielewaal_ontdekken
aapnp_3_De_Wielewaal_toekomstgericht

Gezonde school

Wat is Gezonde School?
De Wielewaal is een Gezonde School. Wij werken structureel aan de gezondheid van onze leerlingen. Zo zorgen we voor actieve leerlingen, een veilige schoolomgeving en hebben we aandacht voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling van de kinderen. Belangrijk! Dit draagt allemaal bij aan een gezondere leefstijl, betere schoolprestaties en minder schooluitval.

Onze school heeft het vignet gezonde school behaald voor de thema's sociaal- en emotionele ontwikkeling en sport & bewegen. In schooljaar 2021-2022 zijn we geslaagd voor het certificaat Welbevinden! Een thema waar we heel veel belang aan hechten bij ons op school!

GEZONDE SCHOOL_logo_cmyk

Over fruit

In de eerste pauze eten we fruit.

Ons team bestaat uit enthousiaste collega’s die trots zijn op de school. Wij gaan elke dag fluitend naar school. De werksfeer is open, prettig en samenwerkingsgericht. We zien elkaar en er is volop ruimte om te ontwikkelen. Samen werken we hard aan onderwijs op maat, zodat ieder kind krijgt wat het nodig heeft.

Leerlingenraad

Kinderen denken mee en hebben eigen inbreng!
Op de Wielewaal hebben we een heuse leerlingenraad. We vinden het heel belangrijk dat kinderen bij ons op school meedenken over plannen en dat er ruimte is voor hun eigen ideeën. De leerlingenraad denkt bijvoorbeeld mee over het "groener " maken van ons schoolplein en over hoe we nog meer creativiteit op school kunnen realiseren.

De leerlingenraad bestaat uit 1 voorzitter (leerling uit groep 8) en 3 leden (uit groep 4, 5/6 en 7). De leerlingenraad wordt begeleid door juf Jelske (Intern begeleider). Soms schuift ook juf Yvonne (schoolleider) even aan om te horen wat er leeft bij de kinderen.

leerlingenraad.jpg__1200x1200_q85_subsampling-2

Over Fluvium

Fluvium biedt openbaar onderwijs aan circa 2200 leerlingen op negentien scholen in West Betuwe en Neder-Betuwe. Bij alles wat we doen staat de ontwikkeling van het kind centraal.

Iedere school heeft een eigen identiteit en missie binnen de gezamenlijke koers. Samen leren, werken en leven krijgen alle aandacht. Bij Fluvium werken ongeveer 250 medewerkers. Zo goed als wij voor onze leerlingen zorgen zo goed willen wij zijn voor onze professionals. Zij vormen de kern van onze onderwijskwaliteit.

fluvium_logo