Kanjertraining

Wat genieten we elke keer toch weer van deze lessen. Het is mooi om te ervaren hoe goed de kinderen gevoelens en situaties kunnen verwoorden.

De laatste weken zijn we bezig geweest met:

• Wat doe je als je bang bent in het donker?
  • Waarom mag je niet zoveel lawaai maken?
  • Waarom is het niet belangrijk om er hetzelfde uit te zien als anderen?
  • Wat doen veel mensen als er een baby is geboren en waarom?
  • Het bespreken van onze Kanjerposter en de petten.
  • Jezelf voorstellen en elkaar voorstellen.
  • Trots gaan staan.
  • Iets aardigs zeggen over jezelf en elkaar complimenten geven.

Op het moment bespreken we de stappen wat je moet doen als je niet mag meedoen of als je wordt geplaagd/gepest:

1. Vraag of je mag meedoen of zeg dat ze moeten stoppen met onaardig zijn/doen.
  2. Als het niet lukt, vraag dan aan een andere leerling of hij/zij wil helpen, of ga met andere kinderen spelen.
  3. Als het niet lukt, vraag dan hulp aan je juf.

Als jij een vriend bent van de plager/pester, mag je als echte vriend altijd hem/haar proberen te stoppen als hij/zij rare dingen zegt of doet.

Tijdens deze lessen spelen we rollenspellen en doen we vertrouwensoefeningen. Hartverwarmend hoe de kinderen meedoen!