Aardse extremen

De afgelopen periode is er in groep 5/ 6 hard gewerkt binnen ons thema ‘Aardse extremen’. De leerlingen hebben inmiddels al veel informatie gekregen over dit thema en er zijn wat experimentjes uitgevoerd in de klas. De leerlingen zijn op dit moment aan het nadenken over een onderzoek dat zij binnen dit thema willen gaan uitvoeren. Dit gaan ze doen volgens de verschillende fases binnen een onderzoek die inmiddels ook in de klas op de muur hangen.

Binnen dit thema hebben we op vrijdag 26 september een gastles gehad over vulkanen. Sandra vertelde heel enthousiast over haar ervaringen met vulkanen en alle vulkanen die zij bezocht heeft. Verder leerde ze ons hoe een vulkaan ontstaat en welke soorten vulkanen er bestaan. Aan het einde van de gastles hebben de leerlingen een doosje geknutseld, hierin hebben zij een stukje puinsteen en een stukje lavasteen gedaan.

Verder zijn de tennislessen gestart en wordt er natuurlijk ook hard gewerkt aan nieuwe doelen bij taal, spelling en rekenen. Het werken aan de weektaak gaat al steeds beter en hier zijn wij heel trots op.