Nieuws uit groep 3/4

Zoals jullie wellicht al gemerkt hebben missen we juf Marianne aan het begin van dit schooljaar. In de vakantie heeft zij een heftige longcovid-reactie gehad, waarvan zij nog steeds niet hersteld is. De verwachting is ook dat het lang gaat duren voordat zij voldoende hersteld is om weer aan het werk te kunnen. Gelukkig komt juf Vera ons nu helpen in de klas.

Verder zijn we net begonnen met Blink. Afgelopen jaren hebben wij met IPC gewerkt, maar zijn nu dus overgestapt op Blink Wereld. Ons eerste thema heet Ruimtereizigers. In dit thema onderzoeken de kinderen de planeten en raketten, leren ze wie de eerste ruimtereizigers waren en gaan we proefjes doen om een astronaut te worden. Ook gaan ze bedenken hoe het zou zijn om op Mars te wonen en wordt het thema afgesloten met een leuke workshop die op school gegeven wordt: Reis naar de maan.