Nieuw thema

Vorige week zijn wij gestart met ons nieuwe thema: Bloemen en insecten, een thema dat de kinderen erg aanspreekt. In de klas hebben we inmiddels een kweekkast staan, waarin we zaadjes van een klaproos, die Daniel had meegebracht, proberen op te kweken tot echte planten.

Hoe bijzonder is het, dat we elke dag al wel iets nieuws zien groeien in het kasje.

We hebben het gehad over de kenmerken van een insect en hoe we zelf bruine bonen kunnen laten ontkiemen.

Aan het raam hebben de kinderen allemaal een eigen zakje hangen met natte watten en 3 bruine bonen. De eerste bonen zijn aan het ontkiemen en hier zien we worteltjes ontstaan. De kinderen kunnen de bevindingen van deze groei kwijt in hun eigen bonen ontkiemboekje.

Over een paar weekjes krijgen we ook nog eitjes en poppen op school van koolwitjes en gaan we met de kinderen de hele ontwikkeling volgen van ei tot vlinder, waarna we de vlinders vrij zullen laten in de natuur.

Wat een fantastisch thema!