Brandoefening

Vrijdag hebben we met de klas een brandoefening gedaan. Vooraf hadden we de Slow Whoop laten horen via het digibord en hebben we met elkaar besproken wat je moet doen als er echt brand uit zou breken. De kinderen wisten heel goed wat er wel/niet gedaan moest worden.

Na een aantal keer in de klas geoefend te hebben hoe we zo snel mogelijk in de ‘brandrij’ moesten gaan staan, was het in de loop van de ochtend zover om de echte oefening met de klas te doen.

Dit leverde behoorlijk wat commotie op, want er lag nu eenmaal sneeuw. We hadden namelijk net in de klas besproken, dat we bij een brandalarm z.s.m. naar buiten moesten, waardoor we geen tijd hadden om jassen/schoenen aan te trekken.

Het gevolg was, dat er meerdere kinderen op hun sloffen/sokken mee naar buiten waren gelopen en in de sneeuw stonden te wachten. Ze hadden dus goed geluisterd naar de instructies en konden hier zelf de humor wel van inzien 😉

Hierna hebben we de natte sokken/sloffen even laten drogen in de klas en kon iedereen weer met droge voeten naar huis. Volgende week zullen we met de klas deze oefening herhalen en na de voorjaarsvakantie zullen er schoolbreed ontruimingsoefeningen gedaan worden.