Rustig naar de Kerst

Nu we de drukke, maar gezellige periode van Sinterklaas achter de rug hebben, gaan we lekker rustig de kerstperiode tegemoet. Meester Bart van de bieb is geweest en hij neemt elke maand groepjes kinderen mee uit de klas om voor te lezen en aandacht te geven aan woordenschat. Kinderen met een anderstalige achtergrond komen extra aan bod. Ze genieten van het voorlezen en komen enthousiast terug. We zijn begonnen met kern 6 van VLL in groep 3. Ze leren hierbij de laatste letters en dan zal vanaf de kerstvakantie de nadruk gelegd worden op het tempo van het lezen en op het begrip. Uw kind zal vast wel willen laten horen hoe goed hij/zij kan lezen. En natuurlijk smult hij/zij ook nog steeds van het voorgelezen worden.

Veel kinderen van groep 4 zijn al hard bezig met de tafels. Wat fijn! De meeste kinderen beheersen de tafels 1 t/m 4 en 10 volledig.

Verder hebben bijna alle kinderen hun spreekbeurt al gehouden. We hebben mooie spreekbeurten voorbij horen komen.

Het is knap dat de kinderen zo goed aan de klas durven te laten zien en horen wat ze al weten over een bepaald onderwerp.