Brrr, wat is het koud!

De Wielewaal wil kleuters de ruimte geven om vanuit hun natuurlijke nieuwsgierigheid de wereld te onderzoeken en verkennen. Daarom werken wij met de methode IPC. (International Primary Curriculum)

Spelend leren zit in het dna van elk kind! Kinderen zijn van nature gemotiveerd om te spelen. Wat heeft een kleuter dan nodig op school? Juist! Lerend spelen.
Wij creëren tijdens onze thema’s een uitdagende speelleeromgeving.In het nieuwe jaar starten wij met ons volgende IPC thema. Het thema: Brrr wat is het koud!
Tijdens dit thema maken de kinderen kennis met de winter. Ze leren over temperatuur, kleding en hoe je je kunt beschermen tegen de winterse kou. Daarbij ervaren zij hoe de winter van invloed is op onze omgeving en hoe het landschap in de winter kan veranderen. Zij gaan verkennen wat er met water gebeurt in de winter en dat sneeuw veel invloed kan hebben op het dagelijks leven. Ook gaan de kinderen ontdekken dat de winter niet overal op de wereld hetzelfde is.