Kleuternieuws oktober ’23

De afgelopen weken hebben wij nog hard gewerkt aan ons thema: Welkom op de wereld.We hebben zwangere mama’s gemaakt met stof, baby’s gemaakt van klei en flesjes gevuld met crepe papier. Op twee vrijdagen mochten er poppen mee. De eerste vrijdag speelden wij er zelf mee. De andere vrijdag mocht groep 3/4 er ook mee spelen.

Van maandag 9 oktober t/m vrijdag 13 oktober was de kinderboekenweek. De kinderboekenweek werd geopend door Lenie (de mama van Pleun). Zij kwam ons interactief voorlezen uit het boek: ‘Wij gaan op berenjacht’ (leuk boek voor thuis!!). Op woensdag 11 oktober kwam de bovenbouw ons voorlezen. Wij hebben twee boeken gehad voor in de klas: het boek ‘Gekkie de gekko’ en het boek ‘Naar school’.
Op de leerwand hangen nieuwe posters, omdat wij nieuwe letters geleerd hebben. De W van welkom op de wereld en de G van geboren. De letters bieden wij aan via de methode ‘spreekbeeld’. Bij deze methode zitten klankgebaren die het kind helpen om de letter te onthouden.

Wij hebben het cijfer 3 en het cijfer 4 geleerd. Bij het cijfer 3 gingen wij op zoek naar het cijfer in de klas. We kwamen erachter dat het cijfer overal te vinden was. Op de klok, de getallenlijn of op een barcode van een boek. Het cijfer 4 hebben wij gezocht in boeken en tijdschriften.