Welkom op de wereld!

In groep 1/2 zijn wij van start gegaan met ons nieuwe thema: ‘Welkom op de wereld!’ De huishoek is omgetoverd tot een consultatiebureau. De kinderen kunnen de poppen wegen, een oogtest afnemen en opmeten. Als de kinderen weer ‘thuis’ zijn van het consultatiebureau kunnen ze de poppen lekker wassen, het flesje geven en op bed leggen.

De moeder van Mees (Gea) heeft ons veel nieuwe dingen geleerd. Gea is zelf verloskundige en kon ons daarom heel goed uitleggen en laten zien wat een verloskundige allemaal doet. Ze trakteerde ons zelfs op een lange vinger met muisjes!

Met rekenen hebben wij de cijfers 1 en 2 geleerd. In tijdschriften gingen wij op zoek naar het cijfer 1. Heeft u de posters op de leerwand al gezien? En om cijfer 2 goed te leren hebben we veel opdrachten gedaan met bewegingen.

Met taal leerden wij de letter ‘k’ van kanjer en de letter ‘b’ van baby. De kinderen zijn thuis hard aan de slag gegaan met zoeken naar de letters. De letterkast is goed gevuld met voorwerpen en plaatjes die de kinderen gevonden hebben! Tip: Bent u thuis op zoek naar letters met uw kind? Spreek de letters dan niet uit zoals wanneer je het alfabet opzegt, maar zoals ze klinken.
Bijvoorbeeld de letter g: Zeg dan geen ‘gee’ maar ‘gggg’.

We lezen ook dagelijks prentenboeken voor tijdens het eten van ons fruit!
Voorlezen is een hele leuke en goede manier om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van taalgevoel en woordenschat. Bent u al lid van de bibliotheek in Haaften? Lid worden is gratis.